258
Poprawimy wygląd Twojej skóry… bez skalpela

10 sposobów na przygotowanie skóry do lata cz. 1

Alicja Leśniczak
Alicja Leśniczak

        Wraz z nadchodzącym latem, otrzymuję coraz więcej  pytań „ co zrobić, aby moja skóra wyglądała lepiej?”. Często wiąże się to ze zmianami na skórze, które pojawiły się kilka miesięcy lub (co gorsza!) lat wstecz a zaczęły doskwierać właśnie tu i teraz, przed kolejnym latem…

 

Jak wiesz, najlepszym sposobem jest zapobiegać niż leczyć ale jeśli przegapiłaś wiosnę i nie zdążyłaś zrobić nic ze swoją skórą, poniżej znajdziesz 5 sposobów, które poprawią wygląd Twojej skóry! A Twoje samopoczucie znacznie się poprawi.

 

1. Peelinguj twarz i ciało

Regularnymi peelingami skóry wyrównasz powierzchnię naskórka, pobudzisz krążenie a co za tym idzie dotlenienie skóry. Peelingując wykonujesz krótki masaż, który wpływa relaksacyjnie.

Stosując peeling przed aplikacją np. serum, kremu czy maski sprawisz iż substancje aktywne będą przenikały głębiej w warstwy naskórka.

Pamiętaj aby nie przesadzić. Peeling drobnoziarnisty raz w tygodniu powinien wystarczyć. Wyjątkiem będzie stosowanie peelingów dwa razy w tygodniu, przy skórach grubych i tłustych (o ile nie stosujesz maści, preparatów lub zabiegów z kwasami). Do ciała idealne będą peelingi cukrowe

 

2.Witaminy, witaminy C i E ale…

Z pewnością słyszałaś sporo o dobroczynnym wpływie witamin C i E na skórę. Ale czy wiesz, że badania kliniczne wykazały, iż w połączeniu z kwasem ferulowym, ich działanie znacząco wzrasta?

Trio silnych antyoksydantów stymuluje syntezę kolagenu i elastyny oraz dwukrotnie zwiększa naturalną antyoksydacyjną ochronę skóry i jej DNA. Ponadto to świetny fotoochraniacz przeciw promieniowaniu UVA i UVB. Rozświetla, odżywia, poprawia koloryt suchej skóry. Pierwszy efekt zauważysz już po kilku dniach stosowania.

 

Jeśli natomiast borykasz się ze skórą tłustą, trądzikową lub naczynkową, wybierz produkt zawierający kombinację witaminy C, floretyny oraz kwasu ferulowego. Przy jednoczesnym rozświetleniu, odżywieniu oraz działaniu anti- aging, otrzymasz ograniczenie powstawania niedoskonałości, uszczelnienie naczynek oraz złagodzenie rumienia.

 

Jeżeli wybierasz np. serum wyłącznie z witaminą C, sprawdź jej postać (niestety bez zastosowania odpowiedniej formy jest niestabilna) oraz czy w składzie jest inny antyoksydant np. wit. E, który działa stabilizująco na witaminę C.

 

3. Polifenol rezweratrol

Posiada silne działanie antyoksydacyjne, pobudzając endogenne przeciwutleniacze Twojej skóry oraz wykazuje działanie naprawcze.

 Wyłapuje wolne rodniki oraz jednocześnie reguluje produkcję przeciwutleniaczy powstałych w organizmie. W skrócie naprawia uszkodzenia komórek oraz chroni przed powstaniem nowych, wydłuża ich życie przez co opóźnia procesy starzenia.

 

Co możecie zaobserwować stosując rezweratrol? Silne nawilżenie, odżywienie, rozświetlenie oraz napięcie skóry.

P.S Rezweratrol, tak jak inne witaminy możesz suplementować. Uważaj jednak aby nie przesadzić z dzienną dawką, ponieważ w nadmiernych ilościach resweratrol ma działanie odwrotne do oczekiwanego (działa prozapalnie)!

 

4. Serum czy krem?

Każdy element pielęgnacji jest niezmiernie ważny a odpowiednio dobrany do potrzeb skóry dermokosmetyk to ogromny sukces. Często mawia się iż dobre kosmetyki nie zawsze są drogie. Niekoniecznie.

Wiele droższych (nie wszystkie) dermokosmetyków poddawanych jest badaniom klinicznym, które kosztują. Ma to wpływ na finalną kwotę produktu. Natomiast dzięki potwierdzonym, udokumentowanym badaniom klinicznym wiemy, że dany produkt realnie może poprawić stan skóry.

 

Dlaczego o tym piszę? Ponieważ jeśli okażę się, że zakup kremu i serum przekracza Twój aktualny budżet- postaw na dobrej jakości serum! To w nim znajdują się skoncentrowane substancje aktywne kilku lub kilkunastokrotnie silniej działające na skórę niż krem. Oczywiście nie zwalnia to Ciebie ze stosowania kremu po aplikacji serum.

 

5. Dermokosmetyki z witaminą A lub kwasami

Stosuj je na noc a w ciągu dnia aplikuj preparaty z filtrami przeciwsłonecznymi. Kosmetyki z witaminą A np. retinolem zacznij aplikować dwa razy w tygodniu i obserwuj reakcję skóry. Jeśli zauważysz reakcję retinoidalną czyli zaczerwienienie, podrażnienie czy złuszczanie możesz zastosować łagodniejsze formy witaminy A czyli retinaldehyd lub palmitynian retinylu (stosuj co noc), które stopniowo przyzwyczają skórę do silniejszych form witaminy A.

 

 

Retinol to aktywna postać witaminy A, która ulega przekształceniu do kwasu retinowego. Jest to substancja restrukturyzująca głębokie warstwy naskórka i skóry właściwej. Dzięki czemu kuracja zagęszcza skórę i przywraca jej młody wygląd. Wpływa również na rozjaśnienie przebarwień oraz odpowiedni proces keratynizacji naskórka, spłyca zmarszczki.

 

Natomiast w wielu przypadkach również podrażnia. Dobrze wtedy wprowadzić retinaldehyd (lepiej tolerowany przez skórę) lub palmitynian retinylu- naturalny magazyn witaminy A w komórkach, który należy uzupełniać co noc. Jeśli obawiasz się reakcji retinoidalnej wywołanej przez retinol lecz nadal chcesz walczyć z trądzikiem, stosuj preparaty z kwasem azelainowym (w pielęganacji spokojnie może pozostać palimtynian retinylu).

 

Kwas azelainowy będzie regulował prawidłowy proces złuszczania naskórka, rozjaśniał przebarwienia, wzmacniał naczynka. Jego działanie przeciwzapalne i bakteriostatyczne idealnie wpłynie na skórę z trądzikiem różowatym lub pospolitym o podłożu łojotokowym. Podczas aplikacji możesz odczuwać lekkie pieczenie, które po upływie kilku minut minie. Stosuj od trzech do pięciu razy w tygodniu.

 

       Każde działanie związane ze skórą wymaga regularności ale również cierpliwości. Wprowadzenie powyższych elementów do codziennej pielęgnacji zdecydowanie poprawi wygląd Twojej skóry latem. Dzięki czemu ograniczysz stosowanie ciężkich fluidów, skóra będzie ładnie nawilżona, odżywiona i napięta.

 

P.S Uważasz, że zrobiłaś wszystko aby Twoja skóra wyglądała świetnie? Z pewnością znasz powiedzenie „jesteś tym co jesz”. Już niebawem druga część porad z których dowiesz się jak od wewnątrz poprawić stan skóry.

 

Jeśli spodobał Ci się mój artykuł, podziel się nim ze znajomymi. Wystarczy, że na górze artykułu klikniesz w ikonkę facebook, twitter, mail.

Alicja Leśniczak
Alicja Leśniczak

Jestem absolwentką Akademii Medycznej w Poznaniu, specjalistką w dziedzinie kosmetologii. Moje wieloletnie doświadczenie w zawodzie, pozwala na tworzenie indywidualnych, skutecznych terapii, dzięki którym pomagam rozwiązać problemy pacjentów. Mam świadomość, że stan skóry to również odzwierciedlenie stanu zdrowia całego organizmu, dlatego stale poszerzam swoją wiedzę między innymi z zakresu mikroodżywiania oraz medycyny healthy aging.

Następny artykuł

10 sposobów na przygotowanie skóry do lata cz. 2