182
Poprawimy wygląd Twojej skóry… bez skalpela

10 sposobów na przygotowanie skóry do lata cz. 2

Alicja Leśniczak
Alicja Leśniczak

       W poprzednich poradach zaproponowałam Tobie 5 sposobów na przygotowanie skóry do lata przy pomocy pielęgnacji. Musisz wiedzieć jednak, że stan Twojej cery, nie jest wynikiem jedynie kosmetyków lub zabiegów w gabinecie. Ogromny wpływ na jej stan, ma również sposób odżywiania. Nie chcę Cię namawiać ale zmiany, które zaobserwujesz po wprowadzeniu moich rad, uzależnią Cię od promiennej, rozświetlonej, dobrze nawilżonej skóry. Czas na kolejnych 5 łatwych sposobów, które poprawią wygląd Twojej skóry.

 

6. Ochrona przeciw wolnym rodnikom w postaci warzyw

Jak wiesz, antyoksydanty mogą skutecznie ochronić komórki przed uszkodzeniami powodowanymi przez wolne rodniki. Od 25. roku życia organizm ludzki przestaje produkować niewielkie ilości własnych przeciwutleniaczy a tym samych dostarczenie ich wraz z pożywieniem jest bardzo ważne. Dlaczego?

Ponieważ zapobiegają i zwalczają stany zapalne. W jaki sposób możesz zaobserwować szkodliwe działanie wolnych rodników na skórze? Między innymi w postaci zaczerwienienia, wyprysków, łojotokowego i atopowego zapalenia skóry czy przebarwień. Dlatego tak istotne jest spożywanie surowych warzyw o intensywnych kolorach. To one zawierają najwięcej antyoksydantów. Jeśli natomiast chcesz gotować, to tylko na parze. W temperaturze 50-80 stopni C.

 

7. Jedz kiełki

Szczególnie kiełki brokuł. Zawierają one sulforany, mające właściwości mocno obniżające stany zapalne oraz stres oksydacyjny.

Kiełki brokuł chronią DNA przed uszkodzeniem wskutek promieni słonecznych oraz wykazują silne działanie przeciwbakteryjne. Powodują poprawę stanu jelit co finalnie wpływa na poprawę stanu skóry, mniejszą ilość wyprysków, zaczerwienień oraz stanów alergicznych.

 

8. Więcej kwasów tłuszczowych omega 3

Wzbogać dietę w ryby, skorupiaki, olej rzepakowy z pierwszego tłoczenia i orzechy włoskie. Produkty te, bogate są w kwasy omega 3, które stanowią pierwszą przeciwzapalną obronę organizmu. Abyś mogła zaobserwować dobre zmiany ważna jest proporcja kwasów tłuszczowych omega 3 i 6 z ograniczeniem tłuszczy nasyconych i trans!

Dlatego spożywaj jak najwięcej produktów bogatych w kwasy tłuszczowe omega 3. Pozytywne skutki, które zaobserwujesz na swojej skórze to mniejsza suchość skóry, brak egzem, poprawa stanu cery łojotokowej oraz atopowej, mniejsza ilość stanów zapalnych oraz młodszy wygląd skóry.

W praktyce spożywaj ryby, owoce morza z dobrych źródeł 2-3 raz w tygodniu (najlepiej gotowane na parze lub pieczone w 100 stopniach C). Staraj się również, aby codziennie w Twojej diecie znalazły się dwie łyżki oliwy z oliwek, dwie łyżki oleju rzepakowego tłoczonego na zimno, 5 orzechów makadamia lub włoskich. Możesz również wprowadzić suplementację wysokiej jakości kwasami tłuszczowymi omega 3.

 

9. Zrezygnuj z kawy, czarnej i zielonej herbaty podczas posiłków.

Kofeina w kawie oraz teina w herbacie mają między innymi działanie drażniące i ściągające na śluzówkę jelit. W praktyce oznaczać to będzie mniejsze przyswajanie witamin i minerałów, niezbędnych do procesów regeneracyjnych.

Nadmierne spożywanie zielonej herbaty może również powodować blokowanie przyswajania żelaza. Niedobory mogą prowadzić do anemii ale również zauważysz gorsze gojenie ran, cienie pod oczami, zimne dłonie czy stopy.

Nie zapominaj jednak o codziennym piciu wody, minimum szklanki na kg masy ciała. Natomiast jeśli ćwiczysz, najlepiej abyś piła minimum 1,5-2 szklanki wody na kg masy ciała.

 

10. Profilaktyka przebarwień

Podczas ekspozycji na promieniowanie słoneczne, w skórze powstają duże ilości wolnych rodników. Cząstki te są bardzo reaktywne i uszkadzają różne struktury w organizmie. Prawidłowo funkcjonujący organizm, radzi sobie z nimi bezproblemowo.

 

Jeśli jednak zaburzona jest obrona antyoksydacyjna komórek, wtedy enzymy zwalczające wolne rodniki nie chronią nas dostatecznie. Następstwem mogą być przebarwienie. Jeśli zauważyłaś u siebie tendencję do przebarwień, stosujesz filtry przeciwsłoneczne a finalnie „plamy” pojawiają się dalej, zbadaj poziom miedzi, cynku, selenu oraz żelaza a następnie, jeśli zajedzie potrzeba uzupełnij niedobory.

 

             Na piękny i młody wygląd skóry wpływa wiele czynników, jedynym z nich jest zdrowy sposób odżywiania. Jeśli do tej pory głównie skupiałaś się tylko na swojej kosmetyczce, to idealny moment abyś zaczęła zwracać uwagę również na swój talerz. Tzw. śmieciowe jedzenie w miarę łatwo spalisz  ćwiczeniami… gorzej zareaguje i będzie radziła sobie Twoja skóra. Jeżeli natomiast świadomie komponujesz jadłospis, powyższe porady na pewno uzupełnią Twoją wiedzę.

 

Jeśli spodobał Ci się mój artykuł, podziel się nim ze znajomymi. Wystarczy, że na górze artykułu klikniesz w ikonkę facebook, twitter, mail.

Alicja Leśniczak
Alicja Leśniczak

Jestem absolwentką Akademii Medycznej w Poznaniu, specjalistką w dziedzinie kosmetologii. Moje wieloletnie doświadczenie w zawodzie, pozwala na tworzenie indywidualnych, skutecznych terapii, dzięki którym pomagam rozwiązać problemy pacjentów. Mam świadomość, że stan skóry to również odzwierciedlenie stanu zdrowia całego organizmu, dlatego stale poszerzam swoją wiedzę między innymi z zakresu mikroodżywiania oraz medycyny healthy aging.

Poprzedni artykuł

10 sposobów na przygotowanie skóry do lata cz. 1

Następny artykuł

Co powinnaś wiedzieć o skutecznej ochronie przeciwsłoneczej?