394
Poprawimy wygląd Twojej skóry… bez skalpela

HEALTHY AGING czyli jak zachować młody i zdrowy wygląd skóry

Alicja Leśniczak
Alicja Leśniczak

Rynek kosmetologiczny oraz medycyny estetycznej co chwilę proponuje Tobie nowe zabiegi, kosmetyki, terapie, innowacyjne formuły. To dobrze. Chcesz długo wyglądać dobrze i młodo. A prognozy mówią o wzroście średniej długości życia w Europie. Od terapii oczekujesz szybkich i widocznych efektów. Musisz mieć jednak świadomość, że ogromna część sukcesu i efektu zabiegowego leży po Twojej stronie

 

Nurt naturalnej młodości, coraz bardziej zapuszcza korzenie a przesadna ilość wypełniacza czy botoksu odchodzi w niepamięć. Coraz częściej chcesz zachować młodość, bez podejmowania drastycznych kroków. Poprawić wygląd skóry bez skalpela, za to z wykorzystaniem mało inwazyjnych metod. Chcesz wyglądać zdrowo i młodo a nie na „zrobioną”.

 

 

Ponad wszystko profilaktyka

Jesteś młoda, masz gładką skórę? To idealny czas na działania anti-aging! Jeżeli teraz nie zadbasz o profilaktykę i pielęgnację, piękną i młodo wyglądającą cerą, będziesz cieszyła się znacznie krócej, niż przy odpowiedniej profilaktyce. Jeśli nie zadbasz o skórę jako 20-30 latka, to w starszym wieku bardzo trudno będzie naprawić wszystkie powstałe szkody. Starzenie zaczyna się od komórki a nie od pierwszej zmarszczki, która oznacza, że 10-15 lat wcześniej na poziomie komórki rozpoczął się proces starzenia.

 

 

Zauważyłaś już u siebie procesy starzenia?

Pamiętaj, że zawsze, w każdym momencie, możesz zacząć przygodę z odpowiednią, indywidualną i skuteczną pielęgnację. Powinna być przemyślaną strategią, która nie musi wiązać się z bardzo inwazyjnymi zabiegami.

 

Niestety wiele osób, które nagle zauważają, że ich skóra się starzeje, pochopnie podejmuje decyzję o inwazyjnych zabiegach. Należałoby wtedy postawić na biostymulację i rewitalizację. Generalnie chodzi o to aby pobudzić skórę do szybszej odnowy, odbudowy i naturalnej regeneracji.

 

 

Musisz wiedzieć co wpływa na wygląd skóry starzejącej się. To nie tylko zmarszczki ale również utrata tkanki kostnej, podściółki tłuszczowej i tkanki podskórnej, utrata jędrności, suchość, słabe nawilżenie oraz przebarwienia skóry i brak blasku. Badania prowadzone nad oceną wieku wykazały, że koloryt, nawilżenie oraz napięcie skóry są głównymi czynnikami wpływającymi na odbiór Twojego wieku. Dlatego dobrze zadbać o odpowiednie nawilżenie, odżywienie, skupić się na kolorycie i wyrównaniu powierzchni naskórka. Następnie zająć się stymulacją tkanki a w kolejnym kroku zmarszczkami.

 

Jeśli zaś odwrócisz kolejność i np. wypełnisz bruzdy a zmarszczki zamrozisz botoksem, Twoja skóra nadal będzie pozbawiona blasku, nawilżenia, z niejednolitym kolorytem i pogrubiałym naskórkiem.

 

Miejscowo naprawione „szkody” nie będą najskuteczniej odejmowały lat a Ty masz szansę wyglądać na tylko „zrobioną” a nie młodszą. Jeżeli naskórek zostanie wygładzony oraz wyrównany, skóra właściwa odpowiednio zastymulowana, to jeśli nadal będziesz chciała skorzystać z wypełniacza czy botoksu, ich potrzebna ilość, będzie znacznie mniejsza a efekt który zauważysz, zdecydowanie naturalniejszy.

 

 

Uwielbiasz słodkości? Twoja skóra wręcz przeciwnie..

Na zdrowy i młody wygląd skóry ogromny wpływ ma również ilość stresu, sposób radzenia sobie z nim, jakość i ilość snu, oraz dieta. Złe nawyki żywieniowe mają ogromny wpływ na wygląd skóry, odbudowę i regenerację. Jeśli na co dzień spożywasz duże ilości cukru ( nie tylko w czystej postaci ale również ukryty w owocach, musli, płatkach), postępuje u Ciebie proces glikacji, który w dużym skrócie… postarza Cię. Cząsteczki cukru mogą wiązać się z białkami w Twojej skórze takimi jak np. kolagen. Produktem końcowym glikacji jest AGE, które sygnalizują stan zapalny w komórce, pobudzają wytwarzanie zapalnych cytokin, te z kolei pobudzają NMP, które finalnie niszczą włókna kolagenowe.

 

Szczególnie widoczne jest to u osób cierpiących na cukrzycę. Niestety spora ilość osób ma tzw. stan przedcukrzycowy i jeśli nie nastąpi zmiana stylu życia, nawyków żywieniowych, to prosta droga do cukrzycy. Pierwsze symptomy to tłuszczowy brzuszek, podwyższony poziom trójglicerydów oraz cholesterolu (niski poziom HDL, wysoki LDL)

 

 

Młodość na talerzu

Kolejnym, ważnym aspektem dietetycznym jest zła proporcja tłuszczy. Spożywamy za mało nienasyconych kwasów tłuszczowych omega 3, które jako pierwsze zwalczają reakcję zapalną w organizmie. Dodatkowo poprawiają elastyczność ścian komórkowych, które wpływaj na komunikację międzykomórkową. Utrzymują również odpowiednie uwodnienie komórek. Jeśli więc wykonujesz kroki w celu odmłodzenia skóry a komunikacja między Twoimi komórkami skóry jest kiepska, to efekt też nie będzie spektakularny. Jakie tłuszcze są Tobie potrzebne? Jakich spożywasz za dużo? Jak zachować odpowiednią ilość i jakość tłuszczu w posiłkach? KLIK ARTYKUŁ

 

Nie możesz zapomnieć o antyoksydantach tych zewnętrznych i dostarczanych wraz z warzywami oraz owocami. Codzienna dawka antyoksydantów w kosmetykach, jaki i w diecie (ok. 400g warzyw, owoców dziennie), pozytywnie wpłynie na wygląd skóry, zwalczając wolne rodniki (czym są? KLIK ARTYKUŁ ).

 

Skuteczna może okazać się również suplementacja. Sporo osób odżywia się w sposób właściwy, natomiast między innymi antybiotykoterapia, przebyte choroby, leki przeciwbólowe, wpływają na powstanie marginalnych niedoborów, które rzutują na całościowy stan zdrowia oraz wygląd skóry.

 

Odpowiednie nawodnienie w postaci minimum 2 litrów wody dziennie oraz regularny, umiarkowany wysiłek fizyczny są nie mniej istotne dla utrzymania młodego wyglądu skóry.

 

 

Filtruj słońce

Jeśli chcesz skutecznie zapobiegać procesom starzenie oraz cieszyć się efektami terapii, nieodłącznym elementem strategii są odpowiednie filtry przeciwsłoneczne. Nie ma mowy o skutecznym działaniu przeciwstarzeniowym bez fotoprotekcji. Wyniki badań potwierdzają, że połączenie produktów antyoksydacyjnych (np. serum z witaminą c, witaminą e, kwasem ferulowym, floretyną, flawonoidami roślinnymi) wraz z filtrami ochronnymi, zapobiegają pojawieniu się stanu zapalnego na skórze, degradacji kolagenu i elastyny oraz są ochroną przeciw przebarwieniom.

 

Pamiętaj jednak przy tym o witaminie D3, która aktualnie traktowana jest jako hormon, niezbędny do prawidłowego funkcjonowania całego organizmu i skóry. Zatem na skórę twarzy, szyi i dekoltu zakładaj produkty ochronne, natomiast na 15 minut dziennie, wystaw resztę ciała na słońce, po to aby skóra mogła wytworzyć witaminę D3.

 

 

       Skuteczne działanie anti aging, nierozłącznie wiąże się ze stanem Twojego zdrowia. Jego początek zaczyna się na etapie komórki organizmu. Ważne jest zatem utrzymanie organizmu w jak najlepszej kondycji, zdrowiu, przy odpowiednio zbilansowanej, zdrowej diecie, dobrej jakości śnie (8h) oraz umiarkowanym wysiłku fizycznym.
Kosmetykami zadbaj o dobre nawilżenie ale również istotne natłuszczenie skóry. Nie powinno zabraknąć w Twojej kosmetyczce produktów witaminowych, antyoksydacyjnych, odżywczych oraz przeciwsłonecznych.

Alicja Leśniczak
Alicja Leśniczak

Jestem absolwentką Akademii Medycznej w Poznaniu, specjalistką w dziedzinie kosmetologii. Moje wieloletnie doświadczenie w zawodzie, pozwala na tworzenie indywidualnych, skutecznych terapii, dzięki którym pomagam rozwiązać problemy pacjentów. Mam świadomość, że stan skóry to również odzwierciedlenie stanu zdrowia całego organizmu, dlatego stale poszerzam swoją wiedzę między innymi z zakresu mikroodżywiania oraz medycyny healthy aging.

Poprzedni artykuł

Jak dzięki olejom mieć piękną skórę? I nie wpaść w pułapkę złych proporcji szkodzących cerze?

Następny artykuł

Kiedy rumieńce przestają być zdrową oznaką skóry- TRĄDZIK RÓŻOWATY CZ. 1